Soru Sor
1000 sola karakterler
  • 0312 485 38 85
  • 0533 303 48 39
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ASC Nedir


Su Ürünleri Koruma Konseyi  (Aquaculture Stewardship Council - ASC), balıkçılık ve ASC Gözetim Zinciri (CoC) standartları şirketlerin ve kuruluşların, çiftlikte yetiştirilen balıkların sorumlu bir şekilde üretilmesini teşvik etmelerine ve bunu belirlemelerine yardımcı olur. CoC sertifikasyon süreci, tüm ürünler için izlenebilirlik sağlamak için "tekneden balığa" kadar tüm balıkları kapsar.

Su Ürünleri Koruma Konseyi (ASC), su ürünleri endüstrisi için dünya lideri bir sertifikasyon programı sağlamak için 2010'da Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF) ve Hollanda Sürdürülebilir Ticaret Girişimi (IDH) tarafından kurulmuştur. Küresel olarak geniş çeşitlilikte su ürünleri yetiştirme sürecini kapsar ve sorumlu bir üretim sağlamak için tarımın hem çevresel hem de sosyal yönlerini göz önünde bulundurur. ASC sertifikalı bir ürün ayrıca Gözetim Zinciri (CoC) standardı için de sertifikalanmalıdır. Bu standart, sertifikalı ASC ürünlerinin satın alınması, işlenmesi ve satışına yönelik kurallar sağlar.

ASC standartları aşağıdaki prensipleri kapsar:

1.    Yasal uyum (yasalara uyum, yasal hak).
2.    Doğal çevre ve biyoçeşitliliğin korunması.
3.    Su kaynaklarının korunması.
4.    Tür ve yabani popülasyon çeşitliliğini koruma (örn., yabani balıklar için tehdit oluşturabilecek kaçışları önleme).
5.    Hayvan yemi ve diğer kaynakların sorumlu kullanımı.
6.    Hayvan sağlığı (gereksiz antibiyotik ve kimyasal kullanılmaması).
7.    Sosyal sorumluluk (örn. çocuk işçiliğinin önlenmesi, işçi sağlığı ve güvenliği, toplanma özgürlüğü, toplum ilişkileri).


Su ürünleri yetiştiriciliği alanında faaliyet gösteren bir işletme, ASC belgesi alarak birçok gereklilikleri yerine getirirken çok çeşitli avantajları da elde edebilmektedir.

1-Perakende satış olanağı
ASC sertifikası, markanızı rekabetçi bir pazarda ‘önemli bir oyuncu’ pozisyonuna yerleştirmenizde size yardımcı olur.
piasadaki rakiplerinin bir adım önüne geçer ve yeni pazarlara giriş şansı elde eder.

2-Belgelendirilmiş kalite
Tüketicilerin sürdürülebilirliğin belgelendirilmesine ve izlenebilir deniz ürünlerine yönelik artan talebi sonucunda sertifikasyon, ASC tüketici etiketini ürünlerinizde kullanmanıza izin vermektedir.

3-Sürekli gelişme
ASC standardı yetiştirme çiftliklerinize çevresel displinleri ve en iyi uygulamaları getirerek, işletmenizdeki gelişmeye güç ve yön verir.


GDPR Privacy Policy

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi

Çerçeve bir standart olarak 1987 yılında uygulamadaki yerini alan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, bir ürün ve hizmet standardı değil; bir yönetim standardıdır. ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Standartları serisi, yayımlandığı tarihten bugüne kadar, her sektördeki ve her ölçekteki şirketler için uygulama alanı bulmuştur. Bunun yanında uluslararası kabul görmüş bir standartlar serisi olarak da öne çıkmaktadır. ISO 9000 serisindeki ISO 9001 Standardı ise, kuruluşlarda Kalite Yönetim Sistemlerinin oluşturulması sürecinde uygulanması gereken koşulları tanımlayan standarttır. Dolayısıyla ISO 9000 serisinde belgelendirmeye esas teşkil eden (belgelendirmesi yapılan), ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardıdır.

ISO 9001 Standardının Amacı

ISO 9001 standartlarının amaçları şu şekilde sıralanabilir:

• Kuruluşlarda etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulacağı, nasıl dokümantasyon sağlanacağı ve sürdürülebileceği konularında yol göstermek.

• Şirketler arasında güven ortamını meydana getirmek.

• Proseslerin (süreç) yönetilmesiyle ürün / hizmet kalitesinin sağlanması, devam ettirilmesi ve iyileştirilmesi.

• Müşteriye ürün ve hizmetlerin tutarlılığı noktasında güven verilmesi.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Temel Prensipleri

1. Müşteri odaklılık: Bütün kuruluşlar faaliyet ve uygulamalarında, müşteri beklentilerini ve taleplerini esas almalıdır. Müşterilerin günümüzdeki ve gelecekteki ihtiyaçları iyi analiz edilmelidir. Üretimde ve hizmet sunumunda müşteri beklentileri istikametinde hareket etmek hatta beklentilerin ötesine geçmek temel prensip olmalıdır.

2. Liderlik: Lider, etkileyebilen, yönlendirebilen ve yönetebilen kişidir. İş dünyasında ise lider, şirketin hedeflerine ulaşabilmesi için maiyetinde çalışanları etkileyebilen ve ardından sürükleyebilen kişidir. Çalışanları motive etme ve kuruluşu belirlenen hedeflere ulaştırmada en önemli rol liderindir. Hedef birliğini ve istikameti lider belirler.

3. Çalışanların katılımı: Bir kuruluştaki çalışanların her biri pozisyonuna bakılmaksızın o kuruluş için bir değer ifade etmektedir. Bir çalışandan %100 kapasite ve verimle faydalanabilmek için o çalışanın katılımcı olması gerekir.

4. Proses yaklaşımı: Kaynakların yerinde kullanımı ile uygulamaların doğru yönetimi, sonuca ulaşabilmek için en önemli faktörlerdendir. Bunu sağlamanın yolu proseslerin hazırlanmasından geçmektedir. Hazırlanan prosesler; Hedefleri belirleme ve planlama (P), Uygulama (U), Kontrol etme (K) Ölçümleyerek sürekli iyileşmeyi sağlama (Ö) Şeklinde tarif edilen PUKÖ döngüsü ile yönetilmelidir.

5. Yönetimde sistem yaklaşımı: Birbirleriyle bağıntısı olan süreçler, bir sistem dahilinde ele alınarak tanımlanmalıdır. Bu yöntem, süreçlerin daha iyi anlaşılmasını ve yönetilmesini sağlayacaktır. Aynı yöntem, şirketlerin, hedeflere ulaşmadaki etkinliğini artıracak ve verimliliği yükseltecektir.

6. Sürekli iyileştirme: ISO 9001 Kalite yönetim Sistemi standardındaki en temel prensiplerden biri “sürekli iyileştirme” ilkesidir. Kuruluşun iyileştirme çalışmaları, yalnızca sertifika almaya yönelik olmamalıdır. Aynı zamanda kuruluşun uzun vadedeki kalıcı hedeflerinden biri olmak durumundadır. Ayrıca iyileştirme çalışmaları, yalnızca üretilen mal veya hizmetlere yönelik değil; bu mal ve hizmetlerin üretiminden satışına kadar ki bütün süreçlerde uygulanmalıdır.

7. Karar vermede gerçekçi yaklaşım: Doğru kararlar vermek ve etkin kararlar almak için, faaliyetler sonucunda elde edilen tüm veriler kullanılmalı ve iyi analiz edilmelidir.

8. Karşılıklı çıkara dayanan tedarikçi ilişkileri: Şirketler, beraber iş yaptıkları tedarikçilerle ve taşeron firmalarla bir çıkar ilişkisi içindedir. Dolayısıyla birbirlerinden bağımsız değillerdir ve taraflar, birbirlerine artı değer yaratmak durumundadır.

ISO 9001 (2008) Standardı Maddeleri

• Kapsam

• Bilgi Referansları

• Kavramlar ve tanımlar

• Kalite Yönetim Sistemi

• Yönetim Sorumluluğu

• Kaynak Yönetimi

• Ürün Gerçekleştirme

• Ölçme ve Analiz

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun şekilde faaliyet yürüten işletmeler birtakım faydalara sahip olmaktadır. Buna göre;

• Müşteri odaklı yaklaşımla hareket eden kuruluşlardaki müşteri şikâyetleri azalmakta, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı artmaktadır.

• Müşterinin talep ve beklentilerine yönelik ürün ve hizmet sunulduğu için, daha iyi ürün ve daha kaliteli hizmet tasarımı gerçekleştirilmektedir. Kaliteli tasarım ve iyi planlama ile maliyetler azaltılmaktadır.

• Efektif faaliyet planları ile sorunlar hızlıca çözülmekte, etkin bir yönetim anlayışı sergilenmektedir. Bu sayede işletmenin bütünü kontrol altında tutulmaktadır.

• ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının prensipleri çalışanların faaliyetlere daha fazla katılımını sağlamakta, motivasyon ve bağlılıklarını artırmaktadır.

• Çerçeve bir standart olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi bir kuruluşun tüm departmanlarında sürekli iyileştirme sağladığı için kuruluştaki kalifiye çalışan oranı artmaktadır.

• ISO 9001 Standardı, uygulayıcı şirketlerin iş dünyasındaki imajını güçlendirmekte; müşterilerin şirkete duyduğu güveni artırmaktadır.

• Yeni pazarlara açıldıkları takdirde şirketlere, rakiplerle güçlü rekabet avantajı sağlamaktadır.

• Şirket bünyesinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile yönetsel ve sistematik bir altyapı kurulmakta; bu durum, kurumsallaşmaya zemin hazırlamaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme Süreci

ISO 9001 KYS Belgesi almak isteyen şirketlerin belgelendirme denetimlerine girmeden önce sistemi, işletme bünyesinde kurmuş ve faaliyete geçirmiş olması gereklidir.

Şirketlerin belgelendirme öncesinde bir danışmanlık firması ile sözleşme imzalayarak, sistem kurulumu ve belgelendirme denetimlerine hazırlık amacıyla hizmet alması faydalı olacaktır. Danışmanlık firması tarafından bu süreçte, eğitim, danışmanlık, sistem kurulumu ve denetimlere hazırlık gibi hizmetler verilmektedir. Bu sayede şirket, bir bütün halinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun hale gelmektedir. Sertifikasyon kuruluşuna yapılacak başvuru ile belgelendirme süreci başlamaktadır. Yapılacak denetimler neticesinde belgelendirme kuruluşu,

• Şirketin ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının gereklerine uygun faaliyet yürüttüğüne,

• Standardın hedeflerini ve prensiplerini her zaman gerçekleştirebilecek potansiyele sahip olduğuna,

• Sistemin işletmede etkin bir şekilde uygulandığına, Kanaat getirirse denetimleri şirket adına olumlu şekilde sonuçlandıracaktır. Denetimlerden başarıyla çıkan şirkete ISO 9001 KYS Belgesi takdim edilmektedir.

ISO 9001 Standardını Kimler Tarafından Uygulanabilir?

Çerçeve bir standart olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, küçük ve orta ölçekli işletmelerden küresel şirketlere kadar bütün şirket tiplerine uygulanabilmektedir. Standardın uygulanmasında herhangi bir sektör kısıtlaması da bulunmamaktadır. Ürün ve hizmet sağlayan her türlü sektör ve işletmede uygulanması mümkündür.


GDPR Privacy Policy

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi

Çerçeve bir standart olarak 1987 yılında uygulamadaki yerini alan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, bir ürün ve hizmet standardı değil; bir yönetim standardıdır. ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Standartları serisi, yayımlandığı tarihten bugüne kadar, her sektördeki ve her ölçekteki şirketler için uygulama alanı bulmuştur. Bunun yanında uluslararası kabul görmüş bir standartlar serisi olarak da öne çıkmaktadır. ISO 9000 serisindeki ISO 9001 Standardı ise, kuruluşlarda Kalite Yönetim Sistemlerinin oluşturulması sürecinde uygulanması gereken koşulları tanımlayan standarttır. Dolayısıyla ISO 9000 serisinde belgelendirmeye esas teşkil eden (belgelendirmesi yapılan), ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardıdır.

ISO 9001 Standardının Amacı

ISO 9001 standartlarının amaçları şu şekilde sıralanabilir:

• Kuruluşlarda etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulacağı, nasıl dokümantasyon sağlanacağı ve sürdürülebileceği konularında yol göstermek.

• Şirketler arasında güven ortamını meydana getirmek.

• Proseslerin (süreç) yönetilmesiyle ürün / hizmet kalitesinin sağlanması, devam ettirilmesi ve iyileştirilmesi.

• Müşteriye ürün ve hizmetlerin tutarlılığı noktasında güven verilmesi.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Temel Prensipleri

1. Müşteri odaklılık: Bütün kuruluşlar faaliyet ve uygulamalarında, müşteri beklentilerini ve taleplerini esas almalıdır. Müşterilerin günümüzdeki ve gelecekteki ihtiyaçları iyi analiz edilmelidir. Üretimde ve hizmet sunumunda müşteri beklentileri istikametinde hareket etmek hatta beklentilerin ötesine geçmek temel prensip olmalıdır.

2. Liderlik: Lider, etkileyebilen, yönlendirebilen ve yönetebilen kişidir. İş dünyasında ise lider, şirketin hedeflerine ulaşabilmesi için maiyetinde çalışanları etkileyebilen ve ardından sürükleyebilen kişidir. Çalışanları motive etme ve kuruluşu belirlenen hedeflere ulaştırmada en önemli rol liderindir. Hedef birliğini ve istikameti lider belirler.

3. Çalışanların katılımı: Bir kuruluştaki çalışanların her biri pozisyonuna bakılmaksızın o kuruluş için bir değer ifade etmektedir. Bir çalışandan %100 kapasite ve verimle faydalanabilmek için o çalışanın katılımcı olması gerekir.

4. Proses yaklaşımı: Kaynakların yerinde kullanımı ile uygulamaların doğru yönetimi, sonuca ulaşabilmek için en önemli faktörlerdendir. Bunu sağlamanın yolu proseslerin hazırlanmasından geçmektedir. Hazırlanan prosesler; Hedefleri belirleme ve planlama (P), Uygulama (U), Kontrol etme (K) Ölçümleyerek sürekli iyileşmeyi sağlama (Ö) Şeklinde tarif edilen PUKÖ döngüsü ile yönetilmelidir.

5. Yönetimde sistem yaklaşımı: Birbirleriyle bağıntısı olan süreçler, bir sistem dahilinde ele alınarak tanımlanmalıdır. Bu yöntem, süreçlerin daha iyi anlaşılmasını ve yönetilmesini sağlayacaktır. Aynı yöntem, şirketlerin, hedeflere ulaşmadaki etkinliğini artıracak ve verimliliği yükseltecektir.

6. Sürekli iyileştirme: ISO 9001 Kalite yönetim Sistemi standardındaki en temel prensiplerden biri “sürekli iyileştirme” ilkesidir. Kuruluşun iyileştirme çalışmaları, yalnızca sertifika almaya yönelik olmamalıdır. Aynı zamanda kuruluşun uzun vadedeki kalıcı hedeflerinden biri olmak durumundadır. Ayrıca iyileştirme çalışmaları, yalnızca üretilen mal veya hizmetlere yönelik değil; bu mal ve hizmetlerin üretiminden satışına kadar ki bütün süreçlerde uygulanmalıdır.

7. Karar vermede gerçekçi yaklaşım: Doğru kararlar vermek ve etkin kararlar almak için, faaliyetler sonucunda elde edilen tüm veriler kullanılmalı ve iyi analiz edilmelidir.

8. Karşılıklı çıkara dayanan tedarikçi ilişkileri: Şirketler, beraber iş yaptıkları tedarikçilerle ve taşeron firmalarla bir çıkar ilişkisi içindedir. Dolayısıyla birbirlerinden bağımsız değillerdir ve taraflar, birbirlerine artı değer yaratmak durumundadır.

ISO 9001 (2008) Standardı Maddeleri

• Kapsam

• Bilgi Referansları

• Kavramlar ve tanımlar

• Kalite Yönetim Sistemi

• Yönetim Sorumluluğu

• Kaynak Yönetimi

• Ürün Gerçekleştirme

• Ölçme ve Analiz

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun şekilde faaliyet yürüten işletmeler birtakım faydalara sahip olmaktadır. Buna göre;

• Müşteri odaklı yaklaşımla hareket eden kuruluşlardaki müşteri şikâyetleri azalmakta, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı artmaktadır.

• Müşterinin talep ve beklentilerine yönelik ürün ve hizmet sunulduğu için, daha iyi ürün ve daha kaliteli hizmet tasarımı gerçekleştirilmektedir. Kaliteli tasarım ve iyi planlama ile maliyetler azaltılmaktadır.

• Efektif faaliyet planları ile sorunlar hızlıca çözülmekte, etkin bir yönetim anlayışı sergilenmektedir. Bu sayede işletmenin bütünü kontrol altında tutulmaktadır.

• ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının prensipleri çalışanların faaliyetlere daha fazla katılımını sağlamakta, motivasyon ve bağlılıklarını artırmaktadır.

• Çerçeve bir standart olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi bir kuruluşun tüm departmanlarında sürekli iyileştirme sağladığı için kuruluştaki kalifiye çalışan oranı artmaktadır.

• ISO 9001 Standardı, uygulayıcı şirketlerin iş dünyasındaki imajını güçlendirmekte; müşterilerin şirkete duyduğu güveni artırmaktadır.

• Yeni pazarlara açıldıkları takdirde şirketlere, rakiplerle güçlü rekabet avantajı sağlamaktadır.

• Şirket bünyesinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile yönetsel ve sistematik bir altyapı kurulmakta; bu durum, kurumsallaşmaya zemin hazırlamaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme Süreci

ISO 9001 KYS Belgesi almak isteyen şirketlerin belgelendirme denetimlerine girmeden önce sistemi, işletme bünyesinde kurmuş ve faaliyete geçirmiş olması gereklidir.

Şirketlerin belgelendirme öncesinde bir danışmanlık firması ile sözleşme imzalayarak, sistem kurulumu ve belgelendirme denetimlerine hazırlık amacıyla hizmet alması faydalı olacaktır. Danışmanlık firması tarafından bu süreçte, eğitim, danışmanlık, sistem kurulumu ve denetimlere hazırlık gibi hizmetler verilmektedir. Bu sayede şirket, bir bütün halinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun hale gelmektedir. Sertifikasyon kuruluşuna yapılacak başvuru ile belgelendirme süreci başlamaktadır. Yapılacak denetimler neticesinde belgelendirme kuruluşu,

• Şirketin ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının gereklerine uygun faaliyet yürüttüğüne,

• Standardın hedeflerini ve prensiplerini her zaman gerçekleştirebilecek potansiyele sahip olduğuna,

• Sistemin işletmede etkin bir şekilde uygulandığına, Kanaat getirirse denetimleri şirket adına olumlu şekilde sonuçlandıracaktır. Denetimlerden başarıyla çıkan şirkete ISO 9001 KYS Belgesi takdim edilmektedir.

ISO 9001 Standardını Kimler Tarafından Uygulanabilir?

Çerçeve bir standart olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, küçük ve orta ölçekli işletmelerden küresel şirketlere kadar bütün şirket tiplerine uygulanabilmektedir. Standardın uygulanmasında herhangi bir sektör kısıtlaması da bulunmamaktadır. Ürün ve hizmet sağlayan her türlü sektör ve işletmede uygulanması mümkündür.


GDPR Privacy Policy

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi

Çerçeve bir standart olarak 1987 yılında uygulamadaki yerini alan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, bir ürün ve hizmet standardı değil; bir yönetim standardıdır. ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Standartları serisi, yayımlandığı tarihten bugüne kadar, her sektördeki ve her ölçekteki şirketler için uygulama alanı bulmuştur. Bunun yanında uluslararası kabul görmüş bir standartlar serisi olarak da öne çıkmaktadır. ISO 9000 serisindeki ISO 9001 Standardı ise, kuruluşlarda Kalite Yönetim Sistemlerinin oluşturulması sürecinde uygulanması gereken koşulları tanımlayan standarttır. Dolayısıyla ISO 9000 serisinde belgelendirmeye esas teşkil eden (belgelendirmesi yapılan), ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardıdır.

ISO 9001 Standardının Amacı

ISO 9001 standartlarının amaçları şu şekilde sıralanabilir:

• Kuruluşlarda etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulacağı, nasıl dokümantasyon sağlanacağı ve sürdürülebileceği konularında yol göstermek.

• Şirketler arasında güven ortamını meydana getirmek.

• Proseslerin (süreç) yönetilmesiyle ürün / hizmet kalitesinin sağlanması, devam ettirilmesi ve iyileştirilmesi.

• Müşteriye ürün ve hizmetlerin tutarlılığı noktasında güven verilmesi.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Temel Prensipleri

1. Müşteri odaklılık: Bütün kuruluşlar faaliyet ve uygulamalarında, müşteri beklentilerini ve taleplerini esas almalıdır. Müşterilerin günümüzdeki ve gelecekteki ihtiyaçları iyi analiz edilmelidir. Üretimde ve hizmet sunumunda müşteri beklentileri istikametinde hareket etmek hatta beklentilerin ötesine geçmek temel prensip olmalıdır.

2. Liderlik: Lider, etkileyebilen, yönlendirebilen ve yönetebilen kişidir. İş dünyasında ise lider, şirketin hedeflerine ulaşabilmesi için maiyetinde çalışanları etkileyebilen ve ardından sürükleyebilen kişidir. Çalışanları motive etme ve kuruluşu belirlenen hedeflere ulaştırmada en önemli rol liderindir. Hedef birliğini ve istikameti lider belirler.

3. Çalışanların katılımı: Bir kuruluştaki çalışanların her biri pozisyonuna bakılmaksızın o kuruluş için bir değer ifade etmektedir. Bir çalışandan %100 kapasite ve verimle faydalanabilmek için o çalışanın katılımcı olması gerekir.

4. Proses yaklaşımı: Kaynakların yerinde kullanımı ile uygulamaların doğru yönetimi, sonuca ulaşabilmek için en önemli faktörlerdendir. Bunu sağlamanın yolu proseslerin hazırlanmasından geçmektedir. Hazırlanan prosesler; Hedefleri belirleme ve planlama (P), Uygulama (U), Kontrol etme (K) Ölçümleyerek sürekli iyileşmeyi sağlama (Ö) Şeklinde tarif edilen PUKÖ döngüsü ile yönetilmelidir.

5. Yönetimde sistem yaklaşımı: Birbirleriyle bağıntısı olan süreçler, bir sistem dahilinde ele alınarak tanımlanmalıdır. Bu yöntem, süreçlerin daha iyi anlaşılmasını ve yönetilmesini sağlayacaktır. Aynı yöntem, şirketlerin, hedeflere ulaşmadaki etkinliğini artıracak ve verimliliği yükseltecektir.

6. Sürekli iyileştirme: ISO 9001 Kalite yönetim Sistemi standardındaki en temel prensiplerden biri “sürekli iyileştirme” ilkesidir. Kuruluşun iyileştirme çalışmaları, yalnızca sertifika almaya yönelik olmamalıdır. Aynı zamanda kuruluşun uzun vadedeki kalıcı hedeflerinden biri olmak durumundadır. Ayrıca iyileştirme çalışmaları, yalnızca üretilen mal veya hizmetlere yönelik değil; bu mal ve hizmetlerin üretiminden satışına kadar ki bütün süreçlerde uygulanmalıdır.

7. Karar vermede gerçekçi yaklaşım: Doğru kararlar vermek ve etkin kararlar almak için, faaliyetler sonucunda elde edilen tüm veriler kullanılmalı ve iyi analiz edilmelidir.

8. Karşılıklı çıkara dayanan tedarikçi ilişkileri: Şirketler, beraber iş yaptıkları tedarikçilerle ve taşeron firmalarla bir çıkar ilişkisi içindedir. Dolayısıyla birbirlerinden bağımsız değillerdir ve taraflar, birbirlerine artı değer yaratmak durumundadır.

ISO 9001 (2008) Standardı Maddeleri

• Kapsam

• Bilgi Referansları

• Kavramlar ve tanımlar

• Kalite Yönetim Sistemi

• Yönetim Sorumluluğu

• Kaynak Yönetimi

• Ürün Gerçekleştirme

• Ölçme ve Analiz

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun şekilde faaliyet yürüten işletmeler birtakım faydalara sahip olmaktadır. Buna göre;

• Müşteri odaklı yaklaşımla hareket eden kuruluşlardaki müşteri şikâyetleri azalmakta, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı artmaktadır.

• Müşterinin talep ve beklentilerine yönelik ürün ve hizmet sunulduğu için, daha iyi ürün ve daha kaliteli hizmet tasarımı gerçekleştirilmektedir. Kaliteli tasarım ve iyi planlama ile maliyetler azaltılmaktadır.

• Efektif faaliyet planları ile sorunlar hızlıca çözülmekte, etkin bir yönetim anlayışı sergilenmektedir. Bu sayede işletmenin bütünü kontrol altında tutulmaktadır.

• ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının prensipleri çalışanların faaliyetlere daha fazla katılımını sağlamakta, motivasyon ve bağlılıklarını artırmaktadır.

• Çerçeve bir standart olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi bir kuruluşun tüm departmanlarında sürekli iyileştirme sağladığı için kuruluştaki kalifiye çalışan oranı artmaktadır.

• ISO 9001 Standardı, uygulayıcı şirketlerin iş dünyasındaki imajını güçlendirmekte; müşterilerin şirkete duyduğu güveni artırmaktadır.

• Yeni pazarlara açıldıkları takdirde şirketlere, rakiplerle güçlü rekabet avantajı sağlamaktadır.

• Şirket bünyesinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile yönetsel ve sistematik bir altyapı kurulmakta; bu durum, kurumsallaşmaya zemin hazırlamaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme Süreci

ISO 9001 KYS Belgesi almak isteyen şirketlerin belgelendirme denetimlerine girmeden önce sistemi, işletme bünyesinde kurmuş ve faaliyete geçirmiş olması gereklidir.

Şirketlerin belgelendirme öncesinde bir danışmanlık firması ile sözleşme imzalayarak, sistem kurulumu ve belgelendirme denetimlerine hazırlık amacıyla hizmet alması faydalı olacaktır. Danışmanlık firması tarafından bu süreçte, eğitim, danışmanlık, sistem kurulumu ve denetimlere hazırlık gibi hizmetler verilmektedir. Bu sayede şirket, bir bütün halinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun hale gelmektedir. Sertifikasyon kuruluşuna yapılacak başvuru ile belgelendirme süreci başlamaktadır. Yapılacak denetimler neticesinde belgelendirme kuruluşu,

• Şirketin ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının gereklerine uygun faaliyet yürüttüğüne,

• Standardın hedeflerini ve prensiplerini her zaman gerçekleştirebilecek potansiyele sahip olduğuna,

• Sistemin işletmede etkin bir şekilde uygulandığına, Kanaat getirirse denetimleri şirket adına olumlu şekilde sonuçlandıracaktır. Denetimlerden başarıyla çıkan şirkete ISO 9001 KYS Belgesi takdim edilmektedir.

ISO 9001 Standardını Kimler Tarafından Uygulanabilir?

Çerçeve bir standart olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, küçük ve orta ölçekli işletmelerden küresel şirketlere kadar bütün şirket tiplerine uygulanabilmektedir. Standardın uygulanmasında herhangi bir sektör kısıtlaması da bulunmamaktadır. Ürün ve hizmet sağlayan her türlü sektör ve işletmede uygulanması mümkündür.


Tüm Hakları Saklıdır. © 2025 Merkez Danışmanlık