Üretici ve ithalatçı firmalar, tüketiciler için ürettikleri ürünleri yönetmelikte ekte yer alan bazı kullanılmamış mallar için garanti belgesi almak zorundadır. Garanti belgesi ile tüketiciler satın almış oldukları ürünlerde meydana gelebilecek arızalarla ilgili 2 yıl boyunca değiştirme, tamir gibi taahhütler almaktadır üreticilerden.
Garanti Belgesi kalite belgesi değildir. Garanti belgesiyle tüketiciler üreticinin satış sonrası servis ağının organizasyonuna sahip olduğunu bilmektedir. Tüketici satın almış olduğu ürünün kullanım kılavuzunun hazırlanmış olduğunu anlayıp, herhangi bir arıza durumunda ise 2 yıl boyunca ücretsiz onarım hakkına sahip olduğunu bilmektedir.
Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Malın arızalanması durumda tamirde geçen süre garanti belgesine eklenir. Garanti Belgesinde bulunması gereken bilgiler ise şöyledir;
Üretici veya ithalatçı firmanın unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi
Satıcının unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi
Fatura tarih ve sayısı,
Malın cinsi, markası, modeli ile varsa bandrol ve seri numarası
Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri,
Garanti süresi
Azami tamir süresi
Bütün parçaları dahil olmak üzere malın tamamının garanti süresince garanti kapsamında olduğuna ilişkin bilgi,
Kanunun 11. Maddesinde tüketiciye sağlanan seçimlik haklara ilişkin bilgi,
Kullanım hatalarına ilişkin bilgi
Tüketicilerin şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabileceklerine ilişkin bilgi,
Varsa tüketiciye sağlanan diğer haklar.

